
Resim üç yaşında bir kız çocuğu tarafından yapılmıştır. Resmin ortasında yer alan yüz annedir ve ayrıntılama görülmektedir. Göz bebekleri, kirpikleri allık, dudaklar ve ruj, küpeler çizilmiştir. Anne çocuk için değerlidir. Resmin alt sol köşesinde baba çizilmiştir. Babanın gece gündüz gitmek zorunda kaldığı bir işi olduğu için çocuk babayı görememektedir. Baba önemsiz olarak nitelenebilecek bir şekilde çizilmiştir.
6 yaşında bir kız çocuğu tarafından çizilmiştir. "Resimde bizim dükkanı çizdim." ifadesi resimde de görülmektedir. Çok sık yanyana dükkanların olduğu bir yerde babasının iş yeri bulunmaktadır. Çocuk gerçekte gördüğü kargaşayı resimlemiştir. Canlı renklerin kullanılması çocuğun mutlu olduğunu göstermektedir.
Çocuktan "İşitme engelli biri kapıya misafir geldiğini nasıl anlayabilir?" problem durumuna çözüm bulup çizmesi istenmiştir.
Çocuk beş yaşında bir erkek çocuğudur. "Pencereden bakabilir." çözümünü üretip resimlemiştir. Ancak çok içe kapanık olması ve kendine güvenememesi nedeni ile resmi buruşturup çöpe atmak istemiştir. Resim bu nedenle buruşuktur.
Resim üç yaşında bir kız çocuğu tarafından yapılmıştır. Evden ve evden daha yüksek görünen bir yüz yapılmıştır. Sorulduğunda yüzün kendisi olduğunu söylemiştir. Özgüvenin iyi geliştiği söylenebilir. Evin bacası çocuk resmine uygun değilmiş gibi görünse de, çocuk çatı yapmadığından oluşmuştur. Çünkü çocuğun oturduğu apartmanın çatısı yoktur. Çocuk çatıyı bu nedenle düz yapmış ve yine 90 derecelik açıyla bacayı yerleştirmiştir. Ayrıca evinin çocuk için önemli olduğunu ve evine ağız, burun, göz çizerek kişiselleştirdiğini görmek mümkündür.
RESİM:6

Altı yaşında bir kız çocuğunun yaptığı bir resim. Resmin ortasına yapılmış kız resminin kendisi olduğunu söylemiştir. Özgüveninin iyi geliştiğini söylemek mümkündür.
Ev resmi küçük ama kızın yanında çizilmiştir. Ev önemli olmakla birlikte öncelik kendindedir. Günlük güneşlik bir ortam çocuğun mutlu olduğunu göstermektedir.
Altı yaşında bir erkek çocuğu tarafından mumboya kazıma tekniği ile yapılmış dondurmacı resmi. Dondurmacının şapkası ve başla ilgili ayrıntılarla el parmakları bile resimde yapılmış ama ayaklar yapılmamıştır. Çocuk dikkatini çeken özelliklerde ayrıntıya inebilmektedir. Arabasıyla gezen dondurmacı ve çocuklar resmedilirken kullanılan teknik nedeni ile renk faktörü etkisizdir.
RESİM:8
Mumboya karbon tekniği ile çalışılmış, resim 7 nin karbon resmi.

Resim beş yaşında bir kız çocuğu resimlenmesidir. Resimde öykü kahramanları kağıdın ortasına çizilmiştir. Resmin sağındaki siyah karalama öyküde geçen ve öykü kahramanlarına zararı dokunan çekirge sürüsüdür. Çocuk hoşuna gitmeyen olumsuzluğu siyah karalama olarak tarafından yapılmıştır. Anlatılan bir öykünün resmedilmesidir.






.ÇİZME VE BOYAMA: 31-36. Aylarda çocuk önüne konan kağıda eline verilen boyayla; kağıdın boyutlarına uymadan, çoğu kez kağıdın dışına taşarak içiçe halkalar çizer. Bazan karalamalar karışıktır. Karalama döneminden şema öncesi devire geçiş arasında bağımsız halkalar çizilir. Çocuk 4 yaşına geldiğinde halkaların insan şekline dönüştüğü gözlenir.Hergün hızlı bir değişme yaşanır. Önce başa gövde eklenir. Baştan çizgi şeklinde kol ve bacaklar çıkar. Çocuk çevresindeki ayrıntıları farkettikçe ayrıntılar resme aktarılır. Genellikle çizgi şeklinde çizilen resimlerin boyutları farkedildikçe resimlerde değişir. Örneğin: kol ve bacaklar iki çizgiyle yapılmaya başlar. Bu aşamadan sonra boyama çalışmaları başlar. Öğretmenin yönlendirmesi de önemlidir. Özellikle 5-6 yaşlarında konunun verilmesi, çocuklarla birlikte yaşanmış çevre gözlemlerinden söz edilmesi, resimde boyanmamış bir yer kalmaması gerektiğinin belirtilmesi yönlendirmedir. 6 yaş grubunda önceden çizilmiş bir resmin taşırmadan boyanması işlemi okuma-yazma çalışmasıdır.
